apabila yang diimpikan hanya tinggal jadi mimpi...

http://kerusireput.blogspot.com

Friday, December 17, 2010

200 Pengikut Syiah Ditahan!!

Nota: Syiah telah difatwakan sesat sejak dari dulu lagi. Sila baca DI SINI.

cakap banyak tak guna korang baca la kat bawah ni kalau RAJIN!!

-------------------------------------

KUALA LUMPUR 16 Dis. - Kegiatan satu ajaran Syiah tegar yang dikhuatiri boleh mengancam keselamatan negara dikesan bergerak aktif di negara ini berikutan penahanan 200 pengikut dan dua ketua kumpulannya, malam semalam.

Dua ketua kumpulan itu termasuk seorang warga Iran telah dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat, Kuang, hari ini dan dibebaskan dengan jaminan.

Para pengikut lain juga telah dibebaskan dengan jaminan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan akan dipanggil untuk diambil keterangan dalam masa terdekat.

Kumpulan yang ditahan di sebuah rumah kedai di Taman Sri Gombak, Batu Caves, dekat sini itu dikatakan berbahaya kerana menganggap penganut Islam mazhab lain sebagai kafir dan halal dibunuh.

Mereka yang menggunakan nama Hauzah Ar Ridha Alaihissalam itu dikesan sudah dua tahun menjalankan kegiatan mereka di tingkat empat rumah kedai berkenaan.

Dalam serbuan sepasukan penguat kuasa JAIS pada pukul 10.15 malam itu, seramai 200 pengikut terdiri daripada lelaki dan perempuan termasuk kanak-kanak sedang khusyuk berselawat dan mendengar khutbah daripada seorang lelaki warga Iran.

Sebahagian pengikutnya yang ditahan merupakan pensyarah dan pelajar institusi pengajian tinggi (IPT), peguam dan kakitangan kerajaan.

Pengikutnya terdiri daripada 75 lelaki dan 35 wanita tempatan, enam wanita dan tiga lelaki warga Indonesia, dua wanita Myanmar serta masing-masing seorang lelaki Pakistan, Myanmar dan Iran, manakala selebihnya kanak-kanak.

Ia merupakan penahanan terbesar melibatkan pengikut ajaran yang didakwa sesat dicatatkan di Selangor setakat ini dan JAIS percaya ajaran tersebut turut tersebar di negeri-negeri lain.

"Bagi mereka, darah pengikut fahaman lain adalah halal dan ia bermakna penganut Ahli Sunnah Wal Jamaah boleh dibunuh.

"Ajaran Syiah lebih bahaya berbanding ajaran sesat seperti Al Arqam. Pengikut Syiah di Iran dan India misalnya bergaduh sesama Islam semata-mata berbeza fahaman.

"Inilah yang ingin dielakkan berlaku di negara ini dan tujuan ia disekat," katanya kepada pemberita ketika ditemui di lokasi serbuan di sini hari ini.

Muhammed Khusrin berkata, mengikut Enakmen Pentadbiran Perundangan Islam 1989, fahaman dan ajaran Syiah adalah menyeleweng daripada pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah kerana wujud beberapa percanggahan dari sudut akidah dan syariah.

Katanya, antaranya adalah menyanjung sahabat Rasulullah, Saidina Ali secara keterlaluan, menghalalkan nikah mutaah, menolak hadis yang diriwayatkan oleh Ahli Sunnah Wal Jamaah sekalipun hadis Mutawatir dan mengkafirkan para sahabat Rasulullah.

"Penyelewengan dari sudut syariah pula adalah menolak ijmak ulama, qias dan mengamalkan nikah mutaah. Pengikut Syiah juga terlibat pelbagai penyelewengan umum seperti percaya ganjaran syurga jika menziarahi kubur Saidina Husin.

"Selain itu menyiksa diri dengan memukul badan menggunakan rantai sehingga berdarah sempena 10 Muharam, mengharuskan jamak sembahyang dalam semua keadaan dan tidak mewajibkan haji," katanya.

Menurut Muhammed Khusrin, pihaknya percaya ajaran Syiah yang memudahkan ibadat dan menghalalkan nikah mutaah menjadi punca tarikan umat Islam di negara ini untuk menjadi pengikutnya.

Beliau berkata, kumpulan ajaran sesat terbabit mempunyai dana sendiri bagi membiayai aktiviti dan menyewa bangunan untuk dijadikan markas operasi, manakala penyebarannya pula dibuat secara tertutup melalui penganjuran majlis-majlis tertentu.

Katanya, semua yang ditangkap akan didakwa di bawah Seksyen 12(c) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 iaitu menghina, mengingkari, melanggar atau mempertikaikan arahan-arahan yang dinyatakan dan diberikan fatwa oleh pihak berkuasa agama.


sumber: Utusan Malaysia

--------------------------------------

p/s: cuti lama-lama ni buat otak aku makin mengecut plak..

Saturday, November 27, 2010

Daus dan Musa

Kelihatan dari jauh Daus berlari-lari anak ke arah Musa yang sedang menikmati buah jambu yang baru dicuri dari kebun Makcik Kelesom.

Daus: Musaaaa.......

Musa: Apa kena dengan kau ni Daus? Macam kena kejar dengan lembu ja aku tengok. Cuba bawak mengucap sikit. Bertenang wahai sahabatku.

Daus: Huishh, mana boleh bertenang. Kalau aku beritahu mesti kau tak percaya.

Musa: Eh ada barang baik ka??

Daus: Mestilah.. Sebab tu aku datang jumpa kau ni.

Musa: Kau jangan main-main Daus, aritu kau cakap ada barang baik jugak tapi tengok-tengok pondan jugak yang kau sebat.

Daus: Come on Musa. The past is the past.

Musa: Amboi, sejak bila kau pandai speaking London ni?

Daus: Tiap-tiap malam aku tengok Spell It Right kot. Eh kau nak ikut aku ke tak ni?

Musa: Aku nak ikut, tapi kau beritahu aku dulu apa yang kau jumpa?

Daus: Haa.. Macam ni masa aku lalu tepi umah Siti tadi, aku nampak dia tengah main dengan burit.

Musa: Apa?? Burit??

Daus: Yelah burit. Tak kan plastesin pulak.

Musa: Dah. Sekarang jugak kita pergi umah Siti. Aku tak mau terlepas benda-benda macam ni.


Sesampainya di rumah Siti. Daus dan Musa terhendap-hendap di balik tingkap bilik Siti untuk melihat burit itu.



i
ii
iii
iiii
iiiii
iiiiii
iiiiiii



Musa: Daus..

Daus: Ye.

Musa: Itu bukan burit lah mangkuk!!

Daus: Abestu apa?

Musa: Itu namanya BURET!! Faham tak.. BU...RET....


Kelihatan Siti sedang leka memasukkan air ke dalam Buret untuk menjalankan eksperimen sains tingkatan 1.



p/s: harini hujan dan aku kesejukan.

Friday, November 26, 2010

Aku Tanpa CintaMu




Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMu
Yang kabur kerna jahilnya aku

Mengapa cintaMu tak pernah hadir
Subur dalam jiwaku
Agarku tetap bahagia
Tanpa cintaku tetaplah Kau di sana
Aku tanpa cintaMu
Bagai layang-layang terputus talinya

Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMu
Yang kabur kerna jahilnya aku

Masihkah ada sekelumit belas
Mengemis kasihMu Tuhan
Untukku berpaut dan bersandar
Aku di sini kan tetap terus mencuba
Untuk beroleh cintaMu
Walau ranjaunya menusuk pedih


p/s: sekali-sekala layan nasyid apa salahnya..

Sunday, November 21, 2010

The Past.......

The past can be forgotten,

but it cannot be ignored.

At some point, it is a part of who you are

and a part of who you will become.

The past is always right behind you.

Watching... Waiting.....

For the moment to come rushing back,

when you least expect it.





__________________________________________

Sunday, October 24, 2010

Seorang Lelaki yang bernama KAMAL


Kamal satu nama yang tidak asing lagi dalam dunia fesyen. Sebut saja Kamal pasti ramai yang mengenali nama itu. Seorang lelaki yang kacak lagi bergaya juga seorang model walaupun namanya diangkat sebagai seorang fesyen designer yang unggul.


Ramai wanita dan gadis-gadis diluar sana tertarik dengan penampilan dan rupa paras Kamal. Ke mana saja dia melangkah pasti ada yang memandang. Malahan ada juga yang mengambil gambarnya secara sembunyi. Kamal tidak kisah kerana dia sudah lali dengan semua itu.


Pernah sekali seorang gadis pengsan apabila melihat senyuman Kamal padahal dia ingin bersin. Sampai begitu sekali aura si Kamal ni. Begitulah lumrah yang terpaksa dilalui Kamal walaupun pahit untuk ditelan.


Sugar mummy, ibu ayam, lembu, mak angkat semua tidak dilayan Kamal. Mereka hanya mahu menggunakannya untuk kepentingan diri. Kamal tidak mudah untuk ‘dipancing’.





Kamal seorang gay. Ya, gay. Itulah Kamal.




p/s: Good Luck for your Finals to UiTM students. Jangan cuba meniru, dengar cerita dalam dewan ada pasang CCTV.



Saturday, October 9, 2010

The STAR



the STAR makes me smile...........

the STAR could makes me sad....

the STAR makes me laugh..........

the STAR could makes me cry....

the STAR is far away from me..................



I kept staring at the STAR. I sat on a chair watching it at night, trying not to lose it. The STAR is there but it's too far away. I stood up and looked up to the sky. I want to go there. I want to see it more closer so that i could see those shine. I'm flying to it, to the STAR. But then i realize that i was just dreaming.







Sunday, October 3, 2010

Harga Rokok NAIK??

Harga rokok naik sebanyak RM0.70 menjelang jam 12 tengah malam ini.

Kepada para perokok, belilah stok rokok banyak2 ye.


Esok harga kondom plak naik 25sen.


Lusa roti gardenia jadi RM5.00.


Minggu depan harga minyak naik, pastu kuar RON99 lak.


Semua benda nak naik.


1 Malaysia katakan.





p/s: gua rakyat biasa yang suka makan kerepek ubi pedas.






Sunday, September 26, 2010

ini bukan cerita LUCAH!!

Okey, I want u.


Mata birunya sungguh cantik, kami berpandangan seketika.


Sungguh cantik dan seksi.


Dia semakin merapati tubuhku.


Jantung berdegup kencang tatkala jari-jemarinya membelai rambutku penuh manja.


Are you ready?


Yes, I am.


Aahhh indahnya saat itu.


Aku menutup mata dan membiarkan saja dia terus bermain.


Peluh jantan mula mengalir.


Burung-burung berkicauan tanda keriangan.


**flashback**




U charge berapa sekali service?

I kasi murah-murah saja.

Rm15 sekali gunting.


p/s: baru kini aku tahu apa maksud UNISEX.



Wednesday, September 15, 2010

Syaitan itu rajin...

Jam menunjukkan pukul 10.20 pagi dan aku masih melekat dikatil. Wuaarghhh!! Aku bingkas bangun sambil membuat gaya Wolverine lepas kena cucuk dengan adrenalin adamantium tapi aku menutup aurat tau. Ishh jangan pikir bukan-bukan plak.


Aku tengok henpon, sunyi tanpa mesej dan tanpa membuang masa aku pun meng-sms Lisa Surihani. Tak lama kemudian aku on laptop dengan harapan nak siapkan assignment, (ok2. gua nak on9 fesbuk sebenarnya) . Sementara tunggu laptop, aku pergi ke dapur minum air.


Masuk kembali ke bilik, kepala aku terasa berat. Aku pun baring semula dan tertidur. Kring Kring Kringg.. henponku berbunyi. The queen kol mintak hantar buku ke sekolah. Haiyaa, serius gua malas gila baby. Aku letak kol.


Disini bermula lah sesuatu yang pelik. Aku tengok laptop masih tersisip rapi di atas meja tanpa sebarang usikan. Laptop aku tak on pun. Aku bukak henpon lak, takde mesej masuk. Dan aku tengok sent item, yang ada ialah mesej sulit, semalam punya cerita.

Kondisi mentality aku sangat teruk ni. Tak pernah aku jadi macam ni. Musykilllll……



Adakah aku bermimpi di dalam MIMPI di siang hari??

Syaitan ni memang syaitan betul. Tak boleh tengok orang beriman sikit, ada ja nak kacau.



Monday, September 13, 2010

Kerusi yang semakin mereput...

Sebelum itu..

SELAMAT HARI RAYA..
MAAF ZAHIR DAN BATIN..





GUA MUNCUL KEMBALI!!




p/s: kosong

Saturday, July 24, 2010

Aku dan Bukan CicakMan

Aku cuba melelapkan mata. Penat, memang penat setelah seharian aku berpusing mengelilingi UiTM Shah Alam. Bob Kuman pun boleh jadi kurus macam Saiful Apek kalau pusing UiTM ni tau. Sesape nak try, silakan. Nak lagi best, korang jogging pukul 2 petang.

PAPP!

Celaka punya cicak. Aku berjaya melastik seekor cicak yang sungguh kurang ajaran sivik. Membuang peluru tepat di dahi di saat-saat aku sangat hampir klimaks untuk lena. Kemarahanku tiba-tiba mencanak tatkala melihat rupa cicak yang amat menyakitkan hati itu. Tidak tahukah ia, aku sangat kepenatan?

“Mampus kau kali ini, cicak babi hutan!” kata aku dalam hati.

“Nanti dulu, nanti dulu manusia yang baik budi,” tiba-tiba sang cicak berkata. Ah, cicak apakah ini? Bermanis kata di depan aku, sedang tadi sesuka hati membuang najis di kepalaku.

“Ah. Aku peduli apa. Aku beci kau. Benci, tapi rasa nak bunuh!”

“Baiklah kalau itu keinginanmu. Kau boleh bunuh aku, tapi dengan satu syarat,” kata cicak yang boleh berkata-kata itu dengan muka kesedihan.

“Apa syarat? Apa syarat?” tanyaku pula dua kali.

“Kau lepaskanlah aku dulu. Aku ingin rasakan nikmat kebebasan sebelum mati."

Ah, macam-macam pula cicak ini. Kau yang mengganggu aku, kau pula yang bikin syarat macam-macam. Kau pikir aku bodoh? “Baiklah, aku setuju,” ujarku sambil tersengih.

Setelah menampal gam cap gajah pada kedua-dua kaki cicak itu, aku lekatkan dia pada sehelai kertas dan meletakkan ia di lantai.

“Bebaslah kau wahai cicak yang nakal. Aku nak berehat pun tak senang. Aku pun tak berminat lagi hendak membunuhmu yang sudah tak berguna itu!” herdikku dengan sinis sekali.

Ku lihat sang cicak terkesot-kesot melarikan diri dari beberapa ekor semut yang mula terhidu bau habuannya.

Lalu aku tertidur dengan aman sekali. Mimpi menjadi manusia yang sungguh gagah.


p/s: aku copy entry ni.

Saturday, July 17, 2010

Masih belum mampu BERDIRI


Aku masih mentah dalam soal kehidupan. Entah bila la aku dapat mematangkan diri ini. Umur dah 20 lebih tapi otak kalah budak umur 2 tahun. Haisshh Mukhsin Mukhsin. Bila la kau nak berubah.

Aku bukanlah bintang yang mampu menyinar di malam hari. Aku tidak mampu untuk memuaskan hati semua. Aku suka melihat orang di sekeliling ku gembira. Muka mereka yang mengukir senyuman sudah cukup untuk mengisi hati ini.

Namun, entah kenapa perasaan itu semakin hari semakin hilang. Adakah aku telah berubah? Hmm aku sendiri tidak pasti. Mungkin sudah sampai masanya aku kembali menyepikan diri. Berkhalwat dengan bayangan yang aku cipta sendiri.

Aku lemah sekarang, walaupun secara fizikalnya aku kuat tapi di dalam sudah hancur yang menanti untuk menjadi debu. Susah… Susah nak digambarkan apa yang aku rasa. Arrrgghhh sakit nyaaa!!




p/s: period pain selama 1tahun setengah @ mungkin lebih. sorry


Saturday, July 10, 2010

Dendam Berahi

Penumbuk dikepal si Usin. Dendam yang sekian terbuku berdarah kembali. Hatinya tidak tenteram. Usin bingkas bangun dan kakinya melangkah ke dapur. Matanya liar mencari sesuatu bak harimau yang sedang kelaparan. Benda yang dicari telah ditemui dan Usin meluru ke depan.

Mak Piah yang sedang melipat kain hairan melihat kelakuan anaknya itu. Mak Piah dapat merasakan sesuatu akan berlaku. "Usin.. kamu nak ke mana tu?" tanya Mak Piah dek curiga dengan perilaku anaknya itu.
Usin diam dan kemudian membalas "hutang darah mesti dibayar mak!". "Sabar nakk sabarr.." Mak Piah cuba menenangkan Usin. "Usin tak peduli mak. Malam ni semuanya akan dibalas!!" bentak Usin dengan nada suara yang tinggi.

Nafsu amarahnya sudah sampai ke puncak dan tiada sesiapa pun yang dapat menghalang.
"Kau buat aje Usin. Kau buat!" desis hati kecilnya. Usin berdiri megah laksana seorang pahlawan. Berkain pelikat dan bert-shirt cap tesco. Direnung musuhnya yang sedang leka keseronokan. Sungguh meriah malam itu mereka berpesta. Perasaan marahnya semakin meluap.

Tanpa membuang masa Usin mengorak langkah. Ppsssttt..... Pppssssttttt... Jari-jemarinya memicit tin fumakilla dengan rakus sekali. Habis segenap penjuru bilik disemburnya hingga tiada ruang untuk oksigen bergerak. Usin puas! Kah kah kahh.. Usin ketawa tatkala melihat beberapa ekor nyamuk tumbang dek penangan semburan fumakilla.

Malam itu dendam yang disimpan terbalas jua. Usin melompat keriangan dan berhenti setelah kain yang di pakainya hampir terlucut. Usin tersenyum dan memikirkan apa yang ingin dia mimpi pada malam itu.


-Jangan Biarkan Malam Anda Diselubungi Nyamuk-
-Tiada Nyamuk Tidur Pasti Nyenyak-


p/s: Duit gua lagi seringgit dua posen tak cukup nak buat bayar down payment Scuderia. Ada sesiapa yang sudi bersedekah? hihii...

Thursday, July 1, 2010

Journey from Kelantan to Shah Alam

Apa khabar semua? Semoga anda sihat dan ceria selalu..

PERHATIAN!! (saje je)

Usin akan ke Shah Alam untuk menyambung pengajian ke peringkat ijazah sarjana muda. Nebess aku weh. Barang-barang semua tak siap lagi tapi jari-jemari laju je update blog. what the fork.

Lepas ni mungkin tuan hamba busy sedikit dan mungkin blog KERUSI REPUT ini akan terus mereput. Aktiviti merangkak-rangkak di blog lain akan terencat buat seketika. Diharap KALIAN semua sudi menyinggah lagi selepas ini.



Doakan aku berjaya!!


p/s: Alangkah indahnya saat-saat genting ini ada seorang P.A datang membantu. Woooo... GOOD LUCK to ALL. =)

Tuesday, June 29, 2010

Alangkah indahnya jika...........

Alangkah indahnya jika Mat Rempit begini..

Rempit 1 : Assalamualaikum saudara.

Rempit 2 : Waalaikumsalam. Saudara sihat?

Rempit 1 : Sihat Alhamdulillah.

Kedengaran suara Muazin melaungkan Azan di masjid berdekatan.

Rempit 1 : Eh dah masuk Maghrib la. Jom ke masjid saudara.

Rempit 2 : Jom.


Vrooomm... Vvroommmm....



p/s: Gua da putus harapan.. putus tali boleh sambung ikat balik.. tp harapan ni kalau nak ikat pun sampai subuh belum tentu dapat. Take Care to All my FRIENDS.. Sekian~

Thursday, June 24, 2010

Sungguh KEJAM!!!

Pagi yang tak berapa nak ceria, kelapa serabut, otak semak tapi nasib baik perut kenyang. Atas sebab-sebab tak tahan mendengar bebelan seorang pendidik di pagi hari, aku bersiap-siap sehensem yang boleh. Deodorant dan perfume telah ku sembur ke seluruh anggota wudhuk.

Jam 10.30 pagi
Kaunter Pejabat Pendaftaran New Castle

Kad Pengenalan atau i.c aku telah reput tak ubah macam kangkung kena celur. Bait-bait huruf yang tertera sudah tidak kelihatan. Kalau hampa semua tengok i.c aku mesti hampa tak lalu nak makan.(sebab tu aku tak mau upload). Hanya housemate aku dan beberapa insan saja yang pernah melihat.

Duit denda telah ku bayar, dan sekarang hanya menunggu giliran untuk sesi penggambaran (rasa macam artis pun ada). Mak cik yang jaga kaunter tu lak muka tak ubah macam Mak Senah kaki gossip di Kampung Adelaide. Nombor giliranku mengena. Ya! 3344. Jangan sapa-sapa pi beli nombor 4D plak.

"Dik sila pakai blazer ye", ucap makcik itu penuh sopan. Mungkin dia ni sorang yang berdedikasi. Blazer dipakaiku. Wow sungguh maskulin. Teringin nak mendaftar jadi model pun ada time tu. "Dik cepat sikit ye", tegur makcik tersebut. Potong stim betui la dia ni.

Aku pun duduk dan berposing semaksima mungkin. Senyuman terukir manis dibibirku dan tiba-tiba. Makcik itu kembali bersuara, "adik ni cacat ke??". KebabOOMmM.. Nak gugur bulu ketiak aku pada saat itu. "Kenapa makcik cakap saya cacat??" tanyaku kehairanan. "Makcik tengok adik takde telinga pun. Sebab tu makcik kata cacat." Balas makcik itu penuh kondifent.


AKU CACAT?? TAK ADA TELINGA?? what the FCUK..

Hanya kerana paras rupa rambutku begini, aku di katanya cacat!. Sungguh Kejam.
Anda nilailah sendiri..... dibawah.








aku suka dengar lagu band mereka!!



p/s: Penantian adalah satu penyeksaan. Rasa nak bawak kereta laju-laju pastu langgar lembu pak karim pun ada. Dah langgar pastu reverse then spin atas ekor beliau duaplohpat kali. Arghhhhhhhhhhh!!!!

Tuesday, June 22, 2010

SAYANG SAYA TIDAK DAPAT MELIHATNYA.......

Seorang remaja yang buta kedua-dua belah matanya, duduk di tepi sebuah bangunan di tengah ibu kota, dengan pakaian kotor dan wajah yang comot.

Di hadapannya diletakkan sebuah bekas plastic dan sekeping kertas tebal yang tertulis perkataan ; ‘SAYA BUTA DAN BANTULAH SAYA’. Di dalam bekas plastik itu hanya kelihatan beberapa keping duit syiling. Hanya itu sahaja yang diperolehinya hari itu walaupun sudah hampir tiga jam meminta sedekah di pinggir bangunan besar tersebut.

Tiba-tiba, seorang lelaki yang berpakaian kemas datang dan berdiri di hadapannya. Lelaki itu mengeluarkan beberapa keping duit syiling dari poketnya dan memasukkan ke dalam bekas plastik di hadapan remaja tersebut. Lelaki itu kemudiannya menterbalikkan kertas tebal tersebut dan menulis sesuatu di permukaannya.

Kertas tersebut diletakkan kembali di sisi bekas plastik dihadapan remaja buta, dan lelaki itu pun berlalu pergi. Tanpa diduga, selepas lelaki berkenaan pergi, semakin ramai orang yang menderma. Bukan sekadar duit syiling, bahkan not-not biru, hijau dan merah juga masuk ke dalam bekas plastik di depan remaja berkenaan.

Beberapa jam berlalu, dan lelaki berpakaian kemas itu kembali dan menegur remaja buta.

“Encikkah yang menukar tulisan pada kertas saya ini?” Tanya remaja itu.

“Ya”, jawab lelaki itu.

“Apa yang Encik tulis?” Tanya remaja itu lagi.

“Saya tulis awak ini buta, tetapi dengan cara yang berbeza.”


Apa yang ditulis oleh lelaki itu ialah ; “HARI INI SUNGGUH INDAH, TAPI SAYANG, SAYA TIDAK DAPAT MELIHATNYA.”





p/s: Bersyukurlah dengan kurniaan Tuhan kepada kita, sentiasa positif, kreatif dan selalulah melihat sesuatu dari sudut yang berbeza. Jangan kita hina yang lemah, tetapi bantulah mereka.

Sunday, June 20, 2010

Terlewat Solat Subuh!!!


Apabila Mat terjumpa ayah Zura, dia terus memakai ketayap. Mat tahu ayah Zura alim orangnya. Bukan sebarang orang boleh jadi menantunya. Mujurlah Mat pandai berlakon.


Apabila melihat ketayap atas kepala Mat tidak pernah lekang, Haji Din bersetuju menikahkan anaknya si Zura dengan Mat. Sekali lafaz, sahlah akad nikah.


Malam pertama Mat dan Zura lambat tidur. Banyak benda nak dikemaskan. Akhirnya semua tertidur setelah pukul 2.00 pagi. Esoknya Haji Din mengejutkan seluruh ahli keluarga solat Subuh berjamaah. Mat terlambat bangun dan Haji Din menyuruh Mat solat seorang diri.


Mat pun iqamat dan menunaikan solat Subuh. Selesai member salam, Haji Din menanya Mat : “Hai Mat, kenapa solat Subuh tiga rakaat?”.


Lantas Mat menjawab : “Eh.. yeke tiga rakaat? Rasa-rasanya dah cukup empat rakaat tadi ayah.”


“Masya-Allah!” Haji Din mengucap panjang sambil menepuk dahinya laju-laju.



p/s: sembahyanglah Kamu sebelum Kamu di sembahyangkan... =)


pergi dan kembali semula

salam semua...

Usin mintak maaf kerana telah lama tidak merangkak-rangkak ke blog kamu semua.. den balik KAMPONG yob!!hahaa.. kampung saya bukan di nogori sombilan yo..


Mana-mana makhluk @ insan yang telah meninggalkan bekas di blog ini.. Akan aku jejak sampai ke lubang tandas...


Terjahhhhh.........



MUKHSIN KEMBALI MERANGKAK!!!