apabila yang diimpikan hanya tinggal jadi mimpi...

http://kerusireput.blogspot.com

Saturday, November 27, 2010

Daus dan Musa

Kelihatan dari jauh Daus berlari-lari anak ke arah Musa yang sedang menikmati buah jambu yang baru dicuri dari kebun Makcik Kelesom.

Daus: Musaaaa.......

Musa: Apa kena dengan kau ni Daus? Macam kena kejar dengan lembu ja aku tengok. Cuba bawak mengucap sikit. Bertenang wahai sahabatku.

Daus: Huishh, mana boleh bertenang. Kalau aku beritahu mesti kau tak percaya.

Musa: Eh ada barang baik ka??

Daus: Mestilah.. Sebab tu aku datang jumpa kau ni.

Musa: Kau jangan main-main Daus, aritu kau cakap ada barang baik jugak tapi tengok-tengok pondan jugak yang kau sebat.

Daus: Come on Musa. The past is the past.

Musa: Amboi, sejak bila kau pandai speaking London ni?

Daus: Tiap-tiap malam aku tengok Spell It Right kot. Eh kau nak ikut aku ke tak ni?

Musa: Aku nak ikut, tapi kau beritahu aku dulu apa yang kau jumpa?

Daus: Haa.. Macam ni masa aku lalu tepi umah Siti tadi, aku nampak dia tengah main dengan burit.

Musa: Apa?? Burit??

Daus: Yelah burit. Tak kan plastesin pulak.

Musa: Dah. Sekarang jugak kita pergi umah Siti. Aku tak mau terlepas benda-benda macam ni.


Sesampainya di rumah Siti. Daus dan Musa terhendap-hendap di balik tingkap bilik Siti untuk melihat burit itu.



i
ii
iii
iiii
iiiii
iiiiii
iiiiiii



Musa: Daus..

Daus: Ye.

Musa: Itu bukan burit lah mangkuk!!

Daus: Abestu apa?

Musa: Itu namanya BURET!! Faham tak.. BU...RET....


Kelihatan Siti sedang leka memasukkan air ke dalam Buret untuk menjalankan eksperimen sains tingkatan 1.



p/s: harini hujan dan aku kesejukan.

4 comments:

mooie said...

hahahaa...terbaik..

Asyraf Abdul Rahim @ Acap Abdul Rahim said...

awek main buret, laki main pipet. so sweet. :)

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

HIHIHIHIH

lawak kan nama peralatan sains nieh...

Anonymous said...

astaga....leh lak wat lawak camni...bengong