apabila yang diimpikan hanya tinggal jadi mimpi...

http://kerusireput.blogspot.com

Saturday, June 5, 2010

Usin Dan Bayang-bayang

Usin adalah seorang lelaki yang suka bercakap dengan bayang-bayang dirinya. Usin tidak gila, dia seorang yang waras cuma pemikirannnya berbeza dengan orang lain. Usin suka bermonolog sendirian dan kadang-kadang beliau juga gemar berkomunikasi dengan kucingnya "Jack".

Usin tidak suka orang memandang rendah pada dirinya, dan Usin juga tidak suka orang yang materialistik. Beliau x suka dengan golongan yang gemar "merperlekeh" golongan yang lemah dan golongan orang kaya yang tidak memandang golongan bawahan.

Usin orang biasa yang tidak suka kemewahan. Ramai kawannya berkata, "bodohlah kau ni Usin, kalau aku jd kau dah lama aku POW bapak kau tu". Usin sudah biasa dengan semua itu. Bagi Usin, yang kaya adalah ibu bapanya, bukan dirinya sendiri. Tidak guna bermegah dengan hasil titik peluh orang lain. Usin ingin berdiri dengan tapak kakinya sendiri. Usin yakin dia pasti akan berjaya.

Friendly atau mudah berkawan, itulah Usin. Dia mudah berkawan, tidak mengira golongan mahupun peringkat umur. Bayi, kanak2, remaja,dewasa dan juga warga tua, Usin suka berkawan. Dia tidak memilih bulu dalam persahabatan. Tiada gunanya hubungan yang berlapiskan sesuatu. Everybody deserves a friendship.

Usin si pengacau. Betul!! Usin memang suka mengacau atau menyakat orang. Dia juga suka mengacau air milo kegemarannya. Tabiat si Usin ni dari sekolah lagi. Semua rakan, kawan dan sahabat mengenalinya. Sikap si Usin yang tidak boleh duduk diam mungkin ada yang terguris. Usin meminta maaf, Usin bukanlah bermaksud untuk melukakan seseorang. Niatnya tulus.

Sampai sini sajalah kisah si Usin. Kalau ada umur yang panjang pasti bersambung lagi.




p/s: Sedarlah kita, bangun wahai semua. Pandanglah sekeliling mu, pandanglah dunia dengan hatimu.


AKU TIDAK MAMPU MENJULANG SENJATA, NAMUN AKU MAMPU BERDOA..
"Ya ALLAH, engkau bebaskanlah Bumi Palestin daripada cengkaman Yahudi Lakhnatullah".


......................................................................................................

4 comments:

IM GLOBAL MELAKA said...

usin tu ko la lahanat..
mukhsin..
pggilan comelnye usin la..?
siot...

Anonymous said...

usin kacau, kacau milo..lawak la.. haha

snyum2 selalu :D

Ninja Padang Kota said...

ucin ucin. aku rasa ucin ni seorang yang berbulu di dadalah. siapa sebenarnya jack? hmm misterii.

♥xaturen♥ said...

"Ya ALLAH, engkau bebaskanlah Bumi Palestin daripada cengkaman Yahudi!