apabila yang diimpikan hanya tinggal jadi mimpi...

http://kerusireput.blogspot.com

Tuesday, May 25, 2010

Keretapi Maut!!

jam 8.20 malam
stesen keretapi Wakaf Bharu, Kelantan
perjalanan menuju ke Segamat, Johor
tempoh minimum perjalanan 11jam


Jam 8.50 malam baru lah nampak kelibat keretapi yang ditunggu-tunggu (memang melayu sungguh), malam tu berat je hati nak tinggalkan ibu dan ayah namun aku gagahkan jua. Padahal plan nak pergi bercuti ngan kawan-kawan. hehe

Coach @
gerabak yang aku naik tu kalau x silap second last. aku ingat lagi kata-kata akak KTM kat kaunter : COACH 7 ye adik (auww muda lg aku) jangan silap ye. Lepas siap letak bag, baru aku sedar yang dalam coach tu ada 2 orang je. Aku dan seorang lelaki yang x dikenali. Memang la x kenal, kalau kenal aku dah g borak-borak dah ngan beliau.

Okey back to the cerita. Sebenar nye aku TAKUT. Seriusly sepanjang pengalaman aku naik keretapi, ni lah 1st time aku dan beliau je yang ade dalam coach. SERAM au!! AaauUUU (bunyi anjing menyalak).

Tanpa membuang masa, aku pun membelek MASTIKA. Novel aku x bawak sbab dah kena derma. Yang ni t aku cerita. Sedang aku kusyuk mentelaah, tiba-tiba lampu dlm coach tu terpadam. DUpp duPP jantung i time tu tau. Aku tutup MASTIKA sbab nak baca camna dalam gelap? x ke gitu. Aku rasa x sedap hati. Macam-macam yang bermain dalam fikiran aku sekarang ni.

Lampu tu plak kejap padam kejap x. Main-main lak die. Tiba-tiba aku terdegar bunyi derapan tapak kaki orang. Dupp Dup Duppp jantung aku berlari. Bunyi tu semakin jelas kedengaran. Dan secara x sengaja otak aku boleh memikirkan pasal movie The Midnight Meat Train cabai betul. Dah la tu crita pasal bunuh-bunuh, dalam train pulak tu. Mau x menjerit batinku. huhu

Bunyi tapak kaki tersebut berhenti betul-betul sebelah aku.Badan ku basah dek peluh dingin yang laju mengalir. Aku panik dan buntu dan xtahu nak wat apa dan aku kaku dan arghhhh.
Lidah aku kelu kuku kaki kelu. Aku x mampu bersuara.

Tiba-tiba aku dapat rasakan ada tangan yang lebar menepuk bahuku. Aku kaget. Mahu je aku menjerit meminta tolong. Aku terbayang muka mak dan ayah yang mungkin sedang enak menikmati aircond dalam kereta. Aku berserah.

Suddenly satu suara kedengaran.














"dik tiket dik" kata konduktor train.

Perghh time tu tuhan je yang tahu perasaan aku. Malu sedih gembira nak nangis pun ada gak.


p/s : sumpah aku malu dengan brader tiket tu. MaluuU nye i.. AuuUUWWW (sambil gigit MASTIKA)

0 comments: