apabila yang diimpikan hanya tinggal jadi mimpi...

http://kerusireput.blogspot.com

Monday, May 17, 2010

Aku, Cangkul & PAKCIK??

Petang td, seorang hamba ALLAH (ayahku) bersuara selepas kenyang makan nasik goreng kampung..

ayah : hang cuti brapa lama??

me : ermm, x tahu ler. dalam 2 bulan kot.

ayah : tudiaa.. hang bleh speaking KL plak ngan aku.. (gelak-gelak)

me : senyum (dalam hati; babir camne aku leh ckp KL lak ngan ayah aku ni).

ayah : petang ni hang kluaq pi mana-mana x?

me : x kot. duk umah main ngan jack(kucing) ja..

ayah : baguih la. hmm ayah tgok lalang kt depan umah tu dah sama tinggi ngan hang dah (sambil memandang ke arah aku penuh makna).

me : uishh elok la tu. cukup matang t leh kita jual.. x begitu?

ayah : hang toksah nak loyaq buruk depan aku. sat g x pasai-pasai ada yang sakit. (serius)

me : tunduk (senyap x berani nak bersuara)

ayah : dah-dah. pi siap cepat..

me : baik boss!! (sambil menghentak kaki).

ayah : hihihii (mesti gelakkan aku tu).



Aku pun menukar pakain seragam ku kepada kain pelikat cap gajah malas & ber t-shirt cheetah. Aummm aumm (sound effect). hehe. Sedang aku asyik menebas lalang datanglah 2orang makhluk kecil di depan pintu pagar sambil memekik nama seseorang. Tiba-tiba..


makhluk kecil 1 : Assalamualaikum PakCik.

me : Waalaikummussalam. erkk PakCik?? (tiba-tiba aku rasa bagai d panah petir).

makhluk kecil 2 : Ermm PakCik.. Si Polan(adik aku) ada?

me : ada tgah main PS. tp sapa PakCik? tanyaku.

makhluk kecil 2 : sedang berbisik dgn makhluk kecil 1. (mungkin diorang ckp; bongok ke pe pakcik ni).

makhluk kecil 1 : Pakcik ni la PakCik xkan la kitorang yg kecik ni.. (nada tinggi).

me : Owwhhh... (dalam hati aku dah sumpah seranah dah. kang x pasal-pasal de gak kpala budak yg kene tebas kang).

makhluk kecil 1 & 2 : Kami masuk dulu ye PakCikkk.. (tersengih-sengih).

Mungkin diorang dah nmpak badan aku berasap..

me : masuk la ye.. (geramm nye aku ya Allah).


Aku ni dah TUA ke? sampai budak2 tu panggil aku PAKCIK.. aku baru nak masuk 21 oii.. Arghh tidakkk...

0 comments: