apabila yang diimpikan hanya tinggal jadi mimpi...

http://kerusireput.blogspot.com

Saturday, May 29, 2010

Journey from Utara to Selatan!! -siri 1-

Sayup-sayup kedengaran suara ibuku memanggil.

Sin ohh Sin...

Bangun nak. Dah subuh ni, cepat bangun berjemaah dengan bapak kau tu. Jangan sampai batang paip yang kejutkan nanti.

Mendengar saja batang paip aku terus bergegas bangun menuju ke bilik air untuk berwudhuk. Seram beb kalau kena libas, 2-3 hari jugak la nak fully recover. Itu belum kena ekoq pari lagi (ekor pari). Boleh koma sebulan.

*************************************************************


Tok imam memberi salam dan iikuti bacaaan doa.

Selesai solat SUBUH


***************************************************************

Aku mengambil keputusan untuk sambung tido. Maklumlah orang bujang, standard r sambung tido. Baru saja nak rebahkan kepala, tiba2 telingaku menangkap bunyi sumting di luar bilik.

Aku meninjau di celahan bontot, i mean tingkap. Kelihatan 2 makhluk yg dikenali sedang menyorok di balik pangkal pokok rambutan yg baru nak berputik. Aku kenal siapa mereka.

Mereka berdua tidak perasan bahawa mereka sedang diperhatikan. Aku tanpa membuang masa
terus memanggil tok imam merangkap bapakku yang kantoi sedang meng-online facebook. hihi

Ayah tadi Sin nampak ada 2 bayang-bayang kat pokok rambutan tepi bilik. Aku memberitahu bapakku. Haa?? kau biar betul ni Sin? Senapang aku dah lama x berasap ni. Muka bapakku terus bertukar menjadi Arnold SusahNakEja(sebut laju2).


Cepat siap!! tegas bapakku.












********************************************************


to be continue...

0 comments: